Általános Szerződési Feltételek

A MAGAZINER.HU WEBÁRUHÁZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a magaziner.hu webáruháznak (a továbbiakban „Webáruház”), figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a „Kapcsolat” menüpontban feltüntetett elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket esetlegesen jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.

A Webáruházon keresztül, elektronikus úton megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Marquard Group Hungary Kft. (a továbbiakban „Szolgáltató”) nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

Ön a Webáruház használatával, megrendelésének leadásával vagy a regisztrációval elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

A Webáruházban megjelenített termékek kizárólag on-line rendelhetőek meg a rendelkezésre álló felületen, házhoz szállítással. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Jelen szerződés 2022.09.28 -tól határozatlan ideig érvényes.

Marquard Group Hungary Kft.

AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK TARTALMA:

1. Üzemeltetői adatok ismertetése

2. Rendelési információk

            2.1. Regisztráció

            2.2. Rendelés menete

            2.3. Adatbeviteli hibák javítása

            2.4. A megrendelések feldolgozása

            2.5. Termékek vételára

            2.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

            2.7. Akciók, kedvezmények, kuponok

            2.8. Fizetési módok

            2.9. Házhoz szállítás, információk

3. Szavatosság

            3.1. Szavatosság

            3.2. Szavatossági igények érvényesítése

4. Panaszkezelés

5. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

6. Felelősség

7. Szellemi tulajdon, szerzői jog

8. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

9. Tulajdonjog fenntartása

10. Egyéb rendelkezések

1. Üzemeltetői adatok ismertetése

Cégnév: Marquard Group Hungary Kft. (a továbbiakban Szolgáltató)

Székhely: 1036 Budapest, Perc utca 8.

Adószám: 10353835-2-41

Közösségi adószám: HU10353835.

Cégjegyzékszám: 01-09-067082

Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Bankszámlaszám: 10918001-00000005-05850094

Telefonos elérhetőség: + 3620-666-7744

Elektronikus elérhetőség: [email protected]  

Szerződés nyelve: magyar

2. Rendelési információk

2.1. Regisztráció

A Webáruház tartalmának jelentős része elérhető bárki számára regisztráció nélkül, a vásárlásnak sem feltétele az érvényes regisztráció. A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges, de a jövőben a belépési adatokkal regisztrált felhasználóként azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok ismételt megadása nélkül.

A regisztráció során a következő adatokat kötelező megadni a Szolgáltató részére:

- Vezetéknév, Keresztnév;

- Egy minden felhasználó számára megjelenítendő név

- E-mail; - új jelszó (amennyiben Felhasználó módosítani kívánja a rendszer által generáltat)

A rendeltetésszerű használat érdekében a regisztrációt követően a Fiókadatok az alábbi információkkal bővítendők:

- Szállítási cím

- Számlázási adatok (Név/Cégnév, Ország, Megye, Város, Utca, Házszám, telefonszám, email cím);

Fontos, hogy ügyeljen a megadott adatok pontosságára, hiszen ezen adatok alapján kerülnek számlázásra, illetve szállításra a megrendelt termékek. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie. A Szolgáltató e-mailben tájékoztatja Önt a regisztráció sikeres megtörténtéről.

Ön jogosult a regisztrációját bármikor törölni a [email protected] e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ön felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését és nem eredményezi ezen adatok valamint a Szolgáltató törvényi kötelezettségeinek teljesítse érdekében megőrzendő adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Ön a felelős. Amennyiben Ön tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél vagy visszaélt, köteles erről haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.

Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

2.2. Rendelés menete

a) A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba. A kosárba helyezést követően a kosár tartalma automatikusan megjelenik a képernyőn. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosárba helyezett termékek listáját a Webáruház jobb felső sarokban található „Kosár” feliratra kattintva. A megjelenő felületen módosíthatja a termékek darabszámát vagy akár törölheti is a kosarából. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Rendelkezésére álló kupon esetén - amennyiben esedékes- jelen felületen van lehetősége azt a vásárlást megelőzően beváltani a kuponkód megadásával.

b) Ha mindent rendben talált a kosarában, illetve az oldalon feltüntetett szállítási információkról is tájékozódott, akkor a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kell kattintania. A megjelenő felületen értelemszerűen ki kell töltenie a szükséges információkat – annak megfelelően, hogy regisztrált felhasználóként, vagy vendégként vásárol. Az információk megadását követően a „Bankkártyával fizetek” gombra szükséges kattintania. A kosárba tett és meg nem rendelt termékeket a kosár ürítéséig vagy annak elavulásáig a Szolgáltató megőrzi, Önt pedig 3 alkalommal (24, 72 és 168 óra elteltével) e-mailben figyelmezteti az elhagyott Kosár/fizetetlen megrendelés tényére.

c) Átvétel módja:

Futárszolgálat. Az előző pontban meghatározott adatlap kitöltése során az oldalon tájékozódhat a megvásárolt termékek átvételének módjáról és költségeiről. A szállítás végleges adatai a „Pénztár” oldalon kerülnek feltüntetésre.
Pick Pack Pont mely során a kiszállítás várható ideje és költsége az adott terméknél kerül feltüntetésre a Webshopban.  
MLP futár mely során a csomag érkezésének várható ideje és a kiszállítás költsége az adott terméknél kerül feltüntetésre a Webshopban. 


d) Fizetés módja: A „Bankkártyával fizetek” gombra történő kattintás előtt tájékozódhat a „Pénztár” c. felületen a fizetési módról:

OTP Simple Pay rendszerén keresztül, bankkártya felhasználásával történő fizetés.


e) Rendelés véglegesítése: A „Pénztár” c. felület egyben egy összegző képernyő, ahol a megrendelés végleges elküldése, illetve a fizetés előtt még utoljára megtekintheti a kosárba helyezett termékeket, számlázási, szállítási adatokat, egyéb opcionálisan tett megjegyzéseket. Itt még lehetőség van módosítani a kosara tartalmát. Ha mindent rendben talált, akkor a „Bankkártyával fizetek” gombra kattintva tudja elküldeni a Szolgáltató részére a megrendelését.

Amennyiben Ön a megrendelés leadását követően változtatni szeretne a rendelésen (pl. termékeket hozzáadni, esetleg törölni szállítási címet, fizetési módot, címet módosítani), a jelen ÁSZF-ben írt szolgáltatói elérhetőségek valamelyikén haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval. Több, mint 1 munkanappal a rendelést követően a Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelés menet közben történő módosítására.

2.3. Adatbeviteli hibák javítása

Önnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában felhasználói adatok módosítása útján, akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból vagy a megadott mennység csökkentése, szállítási cím módosítása).

2.4. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon, 18:00 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben az feldolgozási időn kívül történik, a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

2.5. Termékek vételára

A Webáruházban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon, magyar forintban (Ft.) van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza az esetleges kiszállítás költségét. A kiszállítás költségeiről az ÁSZF 2.2./c pontjában tájékozódhat.

A Webáruházban található árak Magyarországra történő rendelésre/előfizetésre vonatkoznak. A termékek külföldre, az EU országokba is megrendelhetők. Külföldi szállítási címre történő rendelés esetén a belfölditől eltérő szállítási díjat számol fel a Szolgáltató.

Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruházban feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő (ideértve a feltűnő értékaránytalanságot is), valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő megvásárlást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától. Önt ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.

2.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

Az Ön által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja az Ön részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ön által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termékek árát, az esetleges szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha Ön rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló emailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé a [email protected] e-mail címen, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. Amennyiben Ön késedelmesen jelenti be a fennálló eltérést az adatokban, a Szolgáltató nem felel a megrendelttől eltérő fajtájú vagy eltérő számú termék kézbesítéséért, valamint a nem megfelelő címre történő kézbesítésért. Előfizetés vásárlása esetén a megrendeléskor vagy a regisztráció során megadott adatokban bekövetkezett valamennyi változást Ön köteles haladéktalanul bejelenteni a Szolgáltatónak. A változás a vonatkozó bejelentés kézhezvételét követő 10. napon válik hatályossá és ezen időpontot követő első lapszám megjelenésekor történik a kézbesítés a megváltoztatott adatok szerint. Amennyiben Ön elmulasztja, vagy késedelmesen jelenti be a változásokat, az ebből eredő károkért (nem megfelelő címre történt kézbesítés, az előfizetés megszüntetése az előfizetési díj azonosíthatatlansága miatt, az adóbizonylatok érvénytelensége hibás vagy hiányos adatok miatt, stb.) a Szolgáltató nem felel.

Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól és nem köteles megvásárolni a terméket, ha 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt. E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ön által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és Ön között. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén, az átutalt összeg (részben vagy egészben), illetve a fizetéssel kapcsolatos valamennyi többletköltség 14 napon belül visszautalásra kerül az Ön részére.

A visszaigazolt megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződésre Magyarország joga irányadó.

2.7. Akciók, kedvezmények, kuponok

A Webáruház oldalán, hírlevélben vagy más felületen megjelenő, illetve a Webáruházra vonatkozó reklámban feltüntetett akciók, kedvezmények, kuponok és vásárlási utalványok nem összevonhatóak. Minden vásárlás során csak egy féle kedvezmény érvényesíthető. Ez a korlátozás nem vonatkozik a hűségpontok felhasználására, valamint olyan akciókra, ahol a többes felhasználás külön, írásban kifejezetten engedélyezve lett.

2.8. Fizetési módok

Ön a következő fizetési módok közül választhat: - Online Bankkártyás fizetés A vásárláskor érvényes fizetési feltételeket az oldalon a „Pénztár” pont részletezi, mely jelen Általános Szerződési Feltételek részét képezi.

2.9. Házhoz szállítás, információk

Kiszállítási határidő A szállítási határidőről a termék adatlapján találhat pontos információt, de általánosságban véve a megrendelés teljesítés 7 munkanapon belül történik. Amennyiben egy rendeléshez Ön több terméket is választ, minden esetben a kiválasztott termékek adatlapján szereplő leghosszabb szállítási határidő a mérvadó. A Szolgáltató törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem vállal felelősséget azért, ha a fenti szokásos szállítási idő rajta kívül álló okok miatt (pl. vis maior, kiszállító késedelme) nem tartható. Az esetleges szállítási késedelemről a Szolgáltató Önt értesíti a megrendelés vagy a regisztráció során megadott email címen.

Kiszállítás módja Webáruházunk megrendeléseit a Webshippy Kft. (cím: 7624, Pécs, Barbakán tér 5.), illetve – előfizetési ajándékok esetén – a SPRINTER Futárszolgálat Korlátolt Felelősségű Társaság (1097 Budapest, Táblás utca 39.), előfizetett folyóirat-példányokat a Magyar Posta Zrt. (1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6) logisztikai partnerünk szállítja házhoz. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8 – 20 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Ez esetben a csomag átvételekor Ön a vételárat bankkártyával történő fizetés esetén a kiszállítást megelőzően teljesíti a Szolgáltató részére. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Amennyiben Ön a kiszállítást végző személy által megjelölt időpontban nem tartózkodik az Ön által megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével Önnek lehetősége van a megadott telefonszámon új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futár további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását. Amennyiben a 2. kiszállítás is sikertelen, a futár visszaszállítja az Ön csomagját a Szolgáltató részére. A Szolgáltató ez esetben felveszi Önnel a kapcsolatot a további teendőkkel kapcsolatban. Külföldi szállítás Magyarország területén kívüli címre történő megrendelés elfogadása és a szállítási díj megállapítása egyéni egyeztetés alapján történik, ilyen igény esetén további információkért kérjük keresse a Szolgáltatót.

A logisztikai paetnerek elérhetőségei:

a)         Név: Webshippy Kft.

            Cím: Barbakán tér 5., 7624, Pécs

        Telefonszám: +36 1 99 88 099

            Nyitva tartás: H-P 9:00-17:00

b)         Név: SPRINTER Futárszolgálat Kft.

            Cím: 1097 Budapest, Táblás utca 39.

            Telefonszám: +36 1 881 2615

            Nyitva tartás: Hétfő: 7:00-19:00 Kedd – Péntek: 7:30-17:30

c)         Név: Magyar Posta Zrt. (ügyfélszolgálat)

            Cím: 1101 Budapest, Üllői út 114-116.

            Telefonszám: +36 1 767 8282

            Nyitva tartás telefonon: Hétfőtől-szerdáig és pénteken 8-17, csütörtökön 8-20 óra

között.

            Nyitva tartás személyesen: Hétfőtől-szerdáig 8-17 óra, csütörtökön 8-20 óra, pénteken 8-

       16 óra között.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, hibás vagy hiányos kiszállítás esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni! A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően Ön kizárólag elállási jogával élhet, amennyiben azt a jogszabály – a termék jellegére tekintettel – nem zárja ki. Éppen ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólagos mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A megrendelt termékek személyes átvételére nincs lehetőség.

Előfizetés esetén a logisztikai partner az előfizetett időszaki kiadványokat a levélszekrénybe kézbesíti. A magazinokat csomagolva, címzetlen küldeményként juttatja el Önhöz.

Előfizetés esetén a kézbesítéshez szükséges feltételeket Ön legalább az alábbiak szerint köteles biztosítani, és a levélszekrényt köteles

a) kertes ház esetén a telek – cím szerinti – bejáratánál;

b) többlakásos épület, továbbá irodaház, üzletház és egyéb hasonló jellegű intézmény esetén

az épület bejárata közelében, egy csoportban, de kézbesítési címenként külön-külön

(továbbiakban: csoportos levélszekrény);

c) lakópark, ipari-park, gyártelep esetén a telek bejáratánál, vagy a portaszolgálatnál

elhelyezni;

d) egyéb esetben az Előfizető kézbesítési címén lévő bejárati ajtaján kell a levélszekrényt

felszerelni úgy, hogy ahhoz a logisztikai partner kézbesítője biztonságosan hozzáférhessen.

Zárt lépcsőház esetén a levélszekrényhez történő hozzáférést Önnek a kulcs átadásával, kapukód közlésével kell biztosítania. Amennyiben ez nem történik meg, a Szolgáltató nem vállal felelősséget az előfizetett kiadmány kézbesítéséért.

A fenti b)-d) pontjokban meghatározott levélszekrényeket el kell látni az Ön vagy – amennyiben nem Ön a címzett, úgy a Címzett - nevével, emelet-, ajtószám, illetve lakásszám megjelöléssel.

Előfizetés esetén a levélszekrénynek a rendeltetésszerű használatra alkalmasnak, elhelyezésűnek, méretűnek, biztonságúnak és zárhatónak kell lennie, amely megfelelően hozzáférhető a Szolgáltató logisztikai partnere részére, és amely biztosítja a időszaki kiadvány megfelelő, biztonságos elhelyezését. Előbbieknek megfelelő levélszekrény hiánya nem mentesíti a Szolgáltatót az alól, hogy a kézbesítést megkísérelje, azonban az előfizetett kiadvány levélszekrény hibájából vagy hiányából adódó eltűnéséért, sérüléséért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

2.10 Digitális éves magazin előfizetés / digitális lapszám vásárlása

A digitális termékek a Webáruházban történő regisztráció és belépés után válnak elérhetővé. A belépéshez, illetve a digitális olvasó és a digitális magazinok megnyitásához internetkapcsolat szükséges. Egy felhasználó egy időben csak egy eszközről léphet be fiókjába, ellenkező esetben a rendszer automatikusan kilépteti a korábban bejelentkezett felhasználót. A digitális lapszámok tartalma csak online elérhető, internetkapcsolat hiányában nem hozzáférhető a megvásárolt tartalom. A digitális kiadványok saját eszközre nem letölthetők, E-könyv-olvasón nem hozzáférhetők, csak kizárólag böngészőből megnyitva elérhetők.

A nem előfizetés keretén belül vásárolt korábbi digitális lapszám(ok) vagy különszám(ok), a regisztráció és belépés után továbbra is elérhetők maradnak az Ön fiókjában.

Az éves digitális előfizetés minden esetben megújuló. Az automatikus megújulás előtt 2 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti Önt az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni. A már kifizetett vagy  megkezdett digitális előfizetés nem lemondható.

3. Szavatosság és jótállás

3.1. Szavatosság

Kellékszavatosság Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Ön az átvétel időpontjától, az átvett terméken található szavatossági idő lejártáig érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A terméken feltüntetett szavatossági időn túl Ön kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja. Szavatossági igényként Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ön a választott kellékszavatossági igényéről egy másikra is áttérhet (pl. kijavítás helyett kicserélést kérhet), az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő napon belül közölni a Szolgáltatóval. Ön közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka Önnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.

Ha Ön a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (fogyasztó). A termék hibája esetén Ön, amennyiben fogyasztónak minősül – választása szerint – a fentebb meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Önt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Ön a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a terméken található szavatossági idő lejártáig érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két napon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért Ön a felelős.

Ön termékszavatossági igényét a dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

3.2 Szavatossági igények érvényesítése

Szavatossági igényeit Ön az alábbi címen érvényesítheti:

Név: Marquard Group Hungary Kft.

Cím: HU-1036 Budapest, Perc u. 8.,

E-mail: [email protected]

Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a Szolgáltató nem kötelezhető bármely szavatossági igény teljesítésére.

3.3 Elállási jog

A jelen pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró felhasználóra és vásárlóra vonatkoznak, aki terméket (árut), vagy szolgáltatást vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a jelen pont alkalmazásában a továbbiakban: „Fogyasztó”).

A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A Fogyasztó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató részére a Szolgáltató által jelen ÁSZF 1. pontjában meghatározott valamely elérhetőségén. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát Szolgáltató részére. Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen 10. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 (tizennégy) naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Javasolt, hogy a Fogyasztó az elállásról szóló levelet ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket a jelen ÁSZF 1. pontjában megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Fogyasztónak, Szolgáltató saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül – a termék visszaküldése feltételével – Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát:

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti

b) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel

c) digitális tartalmak esetében, miután azokat a Fogyasztó letöltötte.

4. Panaszkezelés

Ön a Webáruháznak az áru (szolgáltatás) fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan szóban vagy írásban teheti meg panaszát. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével:

E-mail: [email protected]

Levelezési cím: HU-1036 Budapest, Perc u. 8.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt Önnek átadja,

b) telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt Önnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látjuk el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot mi Önnel kötelesek vagyunk közölni. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz Önhöz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

További rendelkezések az Előfizetéssel kapcsolatos panaszok kezelésére:

Előfizetéssel kapcsolatos reklamáció a Kiadó mellett a Magyra Posta Zrt. ügyfélszolgálatán is tehető. A Magyar Posta Zrt.  ügyfélszolgálata rögzíti a reklamációt, és amennyiben a kérdésben nem illetékes, azt átirányítja a Szolgáltatóhoz. A bejelentő reklamáció kivizsgálása érdekében köteles megadni az Előfizetés azonosításához szükséges, az ügyfélszolgálat által kért adatokat (Előfizető/Címzett neve, címe, Kiadvány, előfizetési időszak). A Magyar Posta Zrt. ügyfélszolgálata az alábbiakon érhető el:

E-mail [email protected];
Telefon: +36-80-444-444


Az Otthonok és Megoldások Magazinnal kapcsolatos előfizetői panaszok kezelése során a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. közreműködik a panaszkezelés érdekében. A megfelelő panaszkezeléshez szükséges a panasszal élő előfizető nevének és lakcímének átadása a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. számára. Az így átadott adatokat a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. önállóan, saját nevében nem kezelheti, csupán a panaszkezelés körében és érdekében, mint a Szolgáltató adatfeldolgozója végezhet azokkal adatkezelési műveleteket.

5. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és Ön között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:

- a fogyasztók panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Az illetékes járási hivatalok listáját a következőkép érheti el: http://jarasinfo.gov.hu/. Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes járási hivatalnál benyújtható

,

- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

BKIK mellett működő Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Tel: 06 (1) 488 21 31, Fax: 06 (1) 488 21 86 12
E-mail: [email protected]
Ügyfélfogadási idő: A telefonos ügyfélfogadás : Hétfő: 08:00-15:30 Kedd: 8:00-15:30 Szerda: 8:00-15:30 Csütörtök: 8:00-15:30 Péntek: 8:00-13:00
IRATLEADÁS/TÁJÉKOZTATÁS: Hétfő: 09:00-15:00 Kedd: 09:00-15:00 Szerda: 09:00-15:00 Csütörtök: 09:00-15:00 Péntek: 09:00-13:00
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

6. Felelősség

Ön a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Ön köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Ön teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges termékismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Amennyiben Ön a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

7. Szellemi tulajdon, szerzői jogok

A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé – vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Önnek a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. Ez kiterjed jelen ÁSZF tartalmára, mely know-how-nak minősül, így másolása a Szolgáltató előzetes felhatalmazása nélkül a hatályos Ptk. vonatkozó rendelkezéseibe ütközik. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltatás igénybevételével Ön elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során az Ön által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

8. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

8.1. A Szolgáltató az árváltozás és az Általános Szerződési Feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az esetleges változások a Webáruházban való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.

8.2. A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

9. Tulajdonjog fenntartása

9.1. A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – az Ön birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

10. Egyéb rendelkezések

10.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.

10.2 Ha Ön előfizet a Webáruházban Szolgáltató valamely folyóiratára, meg kell adja az Előfizetés, illetve a jelen ÁSZF-ben foglaltak teljesítéséhez szükséges név- és címadatokat. Ezen adatokat továbbá az Ön által ezen felül a megrendeléssel összefüggésben önként megadott egyéb személyes adatait a megrendelés időpontjától kezdődően az Előfizetési Jogviszony fennállása alatt, továbbá – az Előfizetési Jogviszony megszüntetésekor tett kifejezett eltérő nyilatkozata hiányában – annak megszűnését követő 2 évig, illetve a jogszabályok által előírt ideig Szolgáltató kötelezettségeinek teljesítése, valamint a saját, illetve leányvállalatai által küldendő, termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos információk közvetítése, piackutatások, felmérések, új ajánlatokkal való megkeresés,

valamint – az Előfizető kifejezett ellenkező rendelkezése hiányában – a Marquard Group Hungary Kft. és leányvállalatainak partnereitől származó akciókról és ajánlatokról történő tájékoztatás céljából kezeli, ehhez Ön a megrendelés elküldésével hozzájárul,

10.3 A megrendelt kiadványhoz árus terjesztésben csatolt ajándék, termékminta nem minden esetben jár az előfizetett Kiadványhoz. Amennyiben az ajándék, termékminta az Ön részére (vagy a Címzett részére) is kézbesítésre kerül és annak mérete miatt a postaládába nem fér bele, úgy a Kézbesítő jogosult a fóliát eltávolítani, és a küldeményeket külön belehelyezni a postaládába. Szolgáltató jogosult a postaláda nyílásánál nagyobb hozzácsomagolásokat az Ön részére postai úton eljuttatni, amennyiben Ön vállalja az ezzel járó többletköltséget és erre vonatkozó nyilatkozatát igazolható módon eljuttatja a Szolgáltatóhoz.

10.4 Az éves nyomtatott és digitális előfizetés minden esetben megújuló. Az automatikus megújulás előtt 2 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti Önt az előfizetés automatikus megújulásának határidejére. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni. A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem lemondható..

10.5   Szolgáltató megtesz minden ésszerű és elvárható intézkedést a Webáruház biztonságos üzemeltetése érdekében, azonban ezen felül semmiféle, sem kifejezett, sem vélelmezett szavatosságot vagy garanciát nem vállal a Webáruház biztonságáért, számítógépes vírusoktól, valamint kém- és más kártékony programoktól való mentességéért, időszerűségéért, pontosságáért, illetve megszakítás nélküli működéséért. Szolgáltató a Webáruház használatával összefüggésben javasolja, hogy a felhasználók tegyék meg a szükséges óvintézkedéseket: használjanak vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítsék az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Webáruházban történő vásárlás feltételezi a felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

10.6   Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely Webáruházra való csatlakozás miatt következett be. Önt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

10.7   Szolgáltató nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:

a) ha bármely működési hiba miatt a jelentkezése nem érkezett be.

b) az Ön számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.